onsdag den 2. december 2015

2. december

Endnu en dag med Nullermusen hjemme...
Heldigvis SKAL hun afsted imorgen, og så kan det være at jeg får lavet nogle af de ting, jeg burde have lavet i de her tre dage, hvor hun har været hjemme fordi hun har været syg med øjenbetændelse og rygerlunge-hoste :-(

Desværre ender det nok med at jeg er så flad, så jeg sover hele dagen væk... men den tid den sorg...

Da vi stod op (sent) i dag, havde nissen AKA farmand været på spil. så Lina fik en lille gave af sin dukke.


Gaven indeholdt en pony, og, belært af gårsdagens fejltagelse, tog jeg straks et billede her til bloggen, for selvom den anden pony ER dukket op igen, ville jeg gerne være sikker på, at der var et billede til dagens indlæg, da jeg påtænker at skrive hver dag, om dagens julerier og nissens skarnsstreger.



Indtil videre er det dog en sød nisse ifølge Lina, og hun bliver sur, når jeg siger det er en dum drillenisse, fordi han ikke giver mig gaver.

Julius er nemlig supersød, fordi han giver ponyer!


Men hun vil meget gerne fange ham, så da nisse lemmen var ved at falde ned, fandt jeg hurtigt på, at vi skulle lukke den, så vi kunne se hvis han gik ud igen... 

Flot redning, når nu jeg selv skal sige det... haha


Ellers er der ikke så meget at fortælle...

Pixibogen for i dag er blevet læst her i eftermiddag og til stor fornøjelse for en lille bøllefrø, handlede den om en skovnisse, der løb hjemmefra, fordi han ikke gad hjælpe med opvasken.


Jeg er allerede lidt småfan af konceptet med den lille PIXI-bog, som er perfekt til en lille pause i løbet af dagen, hvor man sidder og hygger sammen. Den vil jeg sq holde fast i til næste år, for det er da hyggeligt at sidde og læse med hende, da det er en ny historie, som hun ikke kender, og det derfor er lidt lettere at holde hendes interesse.



Bøgerne er pakket ind enkeltvis, så det første år skal de også pakkes ud, jeg tænker dog, at jeg ikke pakker dem ind igen efter brug, selvom det ville være hyggeligt at pakke op igen til næste år.



Kalenderlyset er heldigvis brændt ned til et passende sted, så vi er ikke længere bagud - i hvert fald ikke med kalenderlyset!
Så er det bare en lille smule julegaver, der mangler - men der er heldigvis 22 dage endnu :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar