mandag den 27. juli 2015

Frk Rose slår sig løs!

Det har været alletiders weekend, dog har frk Rose besluttet at det var en forlænget weekend... altså mht træthed og manglende energi... suk!

Navngivningsfestivitas lørdag for Karoline, som er den yngste datter af min dejlige veninde Michelle.
Der var kager for enhver smag, forskelligt udskåret frugt og grønt, og det allerbedste påfund: Isbar fra Paradis is. 
Både Michelles bedre halvdel og jeg har en forkærlighed for is, så jeg bakkede ham 100% op om beslutningen med isbaren, men jeg tror dog aldrig det var noget, der kun var til overvejelse eller til debat...

Der er intet at sige til at vi var proppede, da vi kørte derfra senere!

Nullermusen styrtede lykkeligt (og larmende) rundt med den stolte storesøster Laura mellem en masse gæster, mens jeg fik kapret dagens hovedperson, som kvitterede med en masse dejlige smil, som bestemt ikke hjalp på min skrukhed!
Jeg gav dog allernådigst slip, da Carsten også ville hapse frøkenen, hvilket hun også var ganske tilfreds med. 
Hun er simpelthen den skønneste og nemmeste baby!
Jeg vil ha' vil jeg!!!

Efter et par timer gik gaveåbningen i gang, og så fik jeg kodeordet (og det lidt bebrejdende blik) fra min irriterende bedre halvdel, som kunne se, at jeg var ved at blive godt træt, selvom jeg ikke ville indrømme det

Jeg kapitulerede dog hurtigt, da vi havde lovet at aflevere en græsslåmaskine hos min svigermor, og hun havde fortalt, at hun havde besøg af Carsten to ældste niecer med påhæng og 10 mdrs basse.


Det blev også til et par hyggelige timer der, for selvom jeg var træt, har jeg jordens bedste svigermor. 
Hun har ligesom en indre ro, der afspejler sig i hendes omgivelser, så jeg kan slappe fuldkommen af, når vi er derhjemme. 
Det er virkelig skønt og jeg holder virkelig meget af hende.
Lina slapper også af og nyder at lege med farmors Shih tzu Silas, der havde besøg af en hundeven, så der var to hunde at kramme på.
Det trætter mig dog at være i selskab med andre mennesker, så, selvom det "bare" er familien, kan de mærkes senere.
Her kunne jeg dog heldigvis selv sige til selvom det var rigtig hyggeligt, så vi kørte hjemad på trods af tilbud om at spise med, og aftalte at det nu bare var ren afslapning resten af aftenen.

Søndag kom min stedfar og hjalp os, som han indtil videre har gjort et par gange; både med haven, kørsel af skrald og hvad vi ellers har af forskellige opgaver med at gøre huset i stand.
Det er en ren fornøjelse, når han kommer.
Ikke nok med at han tager fat og virkelig giver den gas, så kommer han med tips, forslag og bruger tid på at være sammen med en nullermus, der knuselsker sin morfar næsten ligeså højt, som han elsker hende.

Det kunne mærkes at frk. Rose har været tilsidesat her i weekenden med sine irriterende krav om hvile, lure osv. Så på trods af en pige, der har haft fri fra børnehave, er der ikke sket noget som helst på matriklen i dag. Der blev vasket en maskine vasketøj, men det kom aldrig videre, så det må jeg kigge på imorgen.
Vi har hygget med Pingu og Hello Kitty på dvd, lidt ipad med jeg har spillet kabale på computeren for at træne fokus og så har vi været nede at handle ind til aftensmad efter farmand kom hjem.
Det foregik så i bil på trods af knap 500m, da benene stadig opfører sig som om jeg har danset på bordene hele weekenden.
Træthed, føleforstyrrelser og nervesmerter er en skidt samarbejdspartner, for selvom jeg kan tage smertestillende og slappe af, går det ikke helt væk, men efterlader mig nærmest i en tilstand, hvor jeg sidder i min helt egen boble, og har svært ved at opfange hvad der sker omkring mig og svært ved at holde koncentrationen.
Det er som om trætheden bliver fordoblet, og jeg ender som en zombie.
Godt at det ikke er sådan normalt!

Så længe jeg "bare" sover livet væk eller noget...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar