søndag den 9. august 2015

Ingen energi med en blog

Som kronisk syg med nedsat arbejdsevne - uden energi til at arbejde og i det hele taget holde vores hjem i orden, kan jeg godt forstå at der sikkert, på et tidspunkt, vil blive stillet spørgsmålstegn ved, hvordan jeg indtil videre har kunnet udgive et blogindlæg næsten hver dag.

Jeg må ærligt indrømme, at jeg snyder. 
Jeg snyder noget så grusomt ved at lave et par kladder, når jeg har en smule energi, og så slapper jeg også af og hygger med det.
Når jeg så har en off-dag kan jeg altid bare udgive en kladde, eller jeg kan få den til at udgive automatisk, hvis jeg på forhånd ved, at jeg kommer til at være træt på grund af (for) mange aktiviteter.

Nogen gange driller den så med datoen, fordi den har gemt, hvornår det er skrevet, men jeg holder øje med det, og får ændret det løbende, så rækkefølgen af indlæg bliver kronologisk efter udgivelse og ikke efter dato for oprettelsen af kladden.
Det kan dog godt smutte, da jeg ikke altid er lige hurtig til at opdage det :-)

Indholdet på min blog er måske ikke vildt banebrydende og interessant, men det er en måde man kan følge med i vores liv i Nordsjælland, og så er det ting/oplevelser, jeg ellers ville have haft lagt ud på min facebookkonto.
Det er vist også kun folk fra min facebook venneliste, der følger med, og det er helt fint. 

Jeg har bestemt ikke noget behov for at have en stor blog med en masse følgere, der forventer, at man udgiver noget konstant, og det er også rart at det bare kan være en lille hyggefortælling om dagligdagen, hvor jeg kan skrive, at jeg er træt og har en lortedag, uden det giver anledning til en masse spørgsmål; da jeg heller ikke gider bruge min energi på at snakke sygdom, selvom der indimellem sikkert vil komme indlæg, der omhandler sclerosen. 
Frk. Rose vil være min ledsager resten af livet på lige fod med Carsten og Lina, og som jeg gerne napper, hvis bare resten af familien går fri.

Jeg vil hellere bruge min energi på de gode hyggelige ting, som at putte i sofaen og se My Little Pony med Lina, og bare klikke udgiv på en tilfældig kladde.


Jeg bruger derfor ikke specielt meget ekstra tid på at blogge, og jeg har opdaget, hvor smart mobilappen blogger er, til at begynde at skrive og tilføje billeder fra mobilen. 
Så kan jeg altid ændre skrifttype, farver osv bagefter via computeren.
Mange af mine kladder bliver derfor til i sengen, når jeg ikke kan sove eller hvis jeg er på farten, selvom jeg pt som oftest er hjemme.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar