fredag den 7. august 2015

Pænt nederen træer!

Der var engang, hvor vi kiggede glade på vores to træer i haven foran køkkenvinduerne.

Det var lige efter huskøbet, og inden vi opdagede, præcis hvilke træer det var!

Det første træ var jeg nu ganske glad for, dengang det blomstrede flot lyserødt, hvor alle valfartede ind til træerne på Bispebjerg kirkegård, hvor de mange fine lyserøde træer var vildt populære indslag i alskens selfies og instagram-feeds... 

Jeg havde jo mit eget lige foran køkkenvinduet!

At det så så ud som om det var dødt efter det havde afblomstret, var så ikke sagen... Jeg kunne nok godt leve med det, men manden havde jo ret i at det var nederen med et træ der over halvdelen af året så dødt ud; selvom det var så fint lyserødt i foråret. 
Derfor måtte det lade livet, og vi begyndte at være spændte på hvad det andet træ gemte på. 


Det var så et æbletræ, som man kan se ude til højre, og vi har længe kigget på alle de fine små æbler og så, da vi opdagede at de var begyndt at rådne på træet og falde ned, måtte vi jo hellere få smagt på et af de gode æbler!

Aldrig har jeg smagt et så forfærdeligt æble. Det var simpelthen så surt og efterlod en med en klam smag i munden... Adddrrr!
Som de knap så lykkelige ejere af et æbletræ, som kun producerer affaldsæbler, endte det med den logiske løsning for os begge.
8 store poser bioaffald aka nedfaldsæbler og en heftig studsning.


Nu har vi ingen træer... 

Men en smågnaven kat, som garanteret mangler sit træ at ligge under og ikke kan nøjes med det høje græs vi har efterladt til ham.

Mon ikke han får et nyt en dag?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar