tirsdag den 4. august 2015

Koncert i Tusindårsskoven - Del 2

Så er jeg da ved at blive en smule mere frisk... lidt yogaøvelser - selvom det "bare" er efter en bog har hjulpet lidt på trætheden. 
Det føles i hvert fald super godt at blive strukket ud, og så må kaffe plus en god lur på et par timer holde mig kørende resten af dagen! 

Anyways, jeg ville jo fortælle lidt om koncerten i lørdags, og jeg er ærligt talt lidt stolt over at jeg allerede har bare lidt energi til det; men det er sikkert bare stædigheden, der sejrer sammen med visheden om, at jeg kan slappe af, når Nullermusen er hentet, og vasketøjet er hængt op. 
Hvis jeg ikke når noget herhjemme, er Carsten der til at hjælpe, selvom han pt hopper rundt med en skadet fod.

Tilbage til emnet ;-)

Koncertstedet viste sig at være et stykke vej fra vores parkeringsplads, men vejen derhen var tydeligt skiltet, plus der var spærret af, så man bare kunne følge den store menneskemængde, der gik midt på vejen.
Området omkring Tusindårsskoven er fyldt med kolonihaver, så langs vejen havde de opstillet borde hvorfra de solgte drikkevarer og popcorn... supersmart!
Vi skulle dog ikke have noget, da vi bare ville hen til indgangen fordi vi frygtede en lang kø, og vi aldrig ved hvornår mine ben giver op. 
Heldigvis fungerer de da nogenlunde stadigvæk, det er kun når jeg bliver træt at de virkelig driller mig med at blive tunge og gøre ondt. 
Indgangen overraskede ved at være uden kø, da der for det første var mange til at tjekke en igennem og der derudover var delt op i et par forområder, som man kunne sidde i, hvis man lige ville tømme sine drikkevarer inden man gik ind.

Allerede her var der festivalstemning, og den blev ikke mindre af at selve området med scenen var delt op, så der langs med kanterne var en masse forskellige boder med mad og drikkevarer, og rundt omkring på græsset sad der folk i små grupper og hyggede sig.
Der var god tid til det første band gik på, så der var ikke så mange mennesker endnu.
Vi opdagede en lille bakke, som man kunne gå op på, så man sagtens kunne se scenen plus diverse storskærme selvom det var helt bagi, så der gik vi op og satte os, så vi ikke pludselig sad midt mellem en masse mennesker og blev trampet ned; der gik jo rygter om at vi blev ca. 45.000 tilskuere. 
Det gjorde vi så heldigvis ikke, men stadigvæk over 35.000, det er godt nok mange mennesker!

Ventetiden var lang og kedelig, men så fik jeg det dejligste opkald via facetime fra Nullermusen, som havde været ude at gå tur med morfar. Sikke meget hun kunne fortælle, og så ville hun gerne se både mig og "farmand", for nu savnede hun os lidt, så der blev både vinket og sendt flyvekys til skærmen.

Vi fik også fjollet under ventetiden. Selvom vi begge er over 30, er vi sq ikke altid lige seriøse



Konhkra (tror det staves sådan) gik på scenen og det var bestemt ikke vores stil af musik. 
Som Carsten skrev på sin facebook-tidslinje ved en live-video nyligt optaget: "Nogle vrede mænd med en guitar og nogle trommer er ankommet og står på scenen og råber noget jeg ikke kan forstå, går ud fra de er sure over der er så længe til Volbeat spiller"
Det var growl, og meget uforståelig growl, hvor det lød som om han vrøvlede om en pølse og bagefter lød det som om han brækkede sig i mikrofonen.

Vi var ikke de eneste der blev glade, da de var færdige!!!

Band nr. 2 gik på efter endnu en ventepause, og der blev vi positivt overraskede.
Accept var ikke dårlige, og der var da også dukket en del mennesker op, for at høre dem inden aftenens højdepunkt.
Vi orkede dog ikke at gå ned foran scenen, da mine ben på dette tidspunkt var begyndt at drille med skiftevis at sove og gøre ondt. 
Vi fik dog købt både is, sodavand og mad inden Volbeat gik på, så vi var klar til at nyde musikken.

Da Volbeat gik igang var det med en storsmilende Michael Poulsen, som virkelig fortalte med sit kropssprog, at han var glad - meget glad for at spille for alle os fans, der var kommet fra hele verden.

Som den eneste koncert i Europa i hele 2015, var der mange forskellige europæiske lande repræsenteret, men samtidig var der også fans fra USA, Kina, Argentina - ja fra hele verden!

Generelt en fed koncert!

Musikken var blandet fra de tidligere albums, plus noget helt nyt, og skønne Pernille Rosendahl dukkede op til "Mary Anns place" og "Lonesome rider"

Det eneste der var rigtig træls var, at mine ben plus balancen fuckede op, så jeg nærmest opførte mig, som om jeg var SKIDE-fuld på gå-turen tilbage til bilen, plus det faktum at jeg var "bag-stiv" dagen efter, med koncentrationsbesvær og meget slem træthed. 
Ikke sjovt at skulle hente sin Nullermus i den tilstand, men bonus at blive forkælet med aftensmad, som stod klar, da vi kom, så vi ikke skulle tænke på det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar