lørdag den 29. august 2015

Opvækst med kæledyr

Vi er enige om herhjemme, at vi ønsker at Lina vokser op med dyr omkring sig, da vi begge selv elsker dyr, og desværre ikke selv helt fik stillet vores kæledyr-trang som børn.

Vi måtte ikke rigtig have nogen dyr i den lejlighed, hvor jeg voksede op, så der var begrænsningen dyr i bur.
Min søster og jeg fik så hver et marsvin, og vi har tidligere haft kaniner både hos vores far og i det fritidstilbud vi var tilknyttet.
Jeg havde også en hønsegård på "Byggeren", med en tam hane, der hed Laban, en masse høns og kyllinger af og til...

Så vidt jeg har kunnet forstå på Carsten, var hans bror temmelig allergisk overfor pelsdyr som barn, så Carsten har, udover en hund som vist desværre blev bims, haft fugl, hvilket jeg personligt ikke kan se det fede i.
De er kedelige, og jeg har svært ved at se hvordan man kan kæle med dem, plus jeg synes de større fugle giver mig noia på med deres næb - specielt papegøjer.

Som voksen har jeg haft en masse forskellige dyr mens jeg boede i Nyborg, men da jeg flyttede derfra, efter jeg gik fra min ex, endte jeg med kun at kunne tage mine 3 katte og en hund med, og så måtte jeg desværre få aflivet en masse af de gnavere jeg ellers havde, selvom jeg prøvede at finde nye hjem til dem.

Pt har vi katte, slanger og den tamrotte, som vi desværre ikke kan finde et hjem til :-/ og det er mere end rigeligt for mig.
Jeg har ikke det store overskud mere, så det er rigtig smart med slangerne, som ikke kræver den vilde opmærksomhed - Det er jo hobbydyr, som egentlig har det bedst hvis man lader dem stene i fred og kun forstyrrer dem, når de skal have mad eller vand.

Kattene er så smarte med for eksempel fornærmede "miv", så man ikke er i tvivl om, hvis de mangler vand, mad, kattebakken er beskidt eller de vil have opmærksomhed og nus.
Det er dejligt nemt!

Det er så også derfor at vi prøver at finde et hjem til Stinky (tamrotten), for han var egentlig købt som mad til den ene slange, der dog ikke gad spise ham, og nu nænner vi ikke at fodre med ham.
Men han får slet ikke den opmærksomhed fra os voksne, som han burde, og Lina er slet ikke stor nok til at tage sig af et dyr, og interessen er ikke specielt stor for en rotte, der ikke er specielt tam eller spændende, når man kun er 3 år.
Stinky passer jo bare sig selv og gør ikke opmærksom på, at han mangler noget, så der skal vi selv have fokus på ham, og det halter altså lidt, også fordi rotter bør gå sammen mindst 2 af samme køn og gerne flere.

Så må vi tage det til den tid, hvis hun begynder at plage om kaniner, fugle, geder eller hvad det nu bliver :-)
Godt hun har en far, der kan tage sig af det! hehe

Ingen kommentarer:

Send en kommentar