fredag den 14. august 2015

Natur-energi - en fokusgruppe

Fokusgruppen hos Epinion var rigtig sjov! 
Det omhandlede el, som jo er et temmelig tørt emne, men eftersom det viste sig at være en kampagne om et grønt el-selskab, som ingen af os deltagere kendte, var det meget sjovt, da vi alle måtte basere vores udtalelser på, hvad vi tænkte og troede og ikke på reel viden om emnet og el-selskabet.

Vi fik sandwich, slik, sodavand og kaffe, så der var bestemt ikke noget at udsætte på servicen, andet end at jeg er en kræsenpind, der ikke kunne lide min sandwich; men med kapers og mayonnaise over det hele, plus en masse brusk i skinketernene er jeg forhåbentligt undskyldt, at jeg efterlod det meste af den uspist.

Der var to timers hyggeligt samvær med diskussion om reklameudkast og Natur-energis nedskrevne manifest, mens vi blev optaget på video, og ordstyreren fra Epinion stillede os en masse forskellige spørgsmål om, hvad vi syntes.
Derudover sad der repræsentanter fra firmaet sammen med en anden konsulent fra Epinion på etagen ovenover og fulgte med live via kameraet, så de med det samme kunne stille flere uddybende spørgsmål, hvis de mente vi ikke havde været nok omkring emnet.

Ekstra spørgsmål var der dog ikke nogen af, så de må have været godt tilfredse med os, selvom vores udgangspunkt til fokusgruppen ikke var helt optimalt. 
Men på den anden side er det også rart at kunne vise sit selskab og produkt frem til nogen, der er helt udenforstående og derfor endnu ikke har en fast holdning.

Efter de to timer sagde vi pænt farvel, og så var jeg ellers klar til at komme hjem til Carsten og Lina.



Bussen jeg skulle med først var heldigvis en A-bus, så der gik ikke lang tid, før jeg var på vej mod Nordhavn st, og derefter videre med S-toget mod Hillerød.


Jeg var temmelig brugt, men det var rart at lave noget andet end at være derhjemme; og heldigvis hentede min dejlige lille familie mig i Hillerød, så jeg ikke skulle vente 30 min på lokal-banen hjem til Ølsted.

Så må vi se, hvad der kan googles frem om Natur-energi, når jeg er ovenpå efter weekenden, for hvis det koster det samme eller mindre, som jeg fik indtryk af, er det klart et interessant bæredygtigt alternativ til dong med vindmølle-energi :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar